عمل بای پس معده چیستت؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 21 خرداد 1403
بازدید : 27
نویسنده : mozhgan

احتمالا از خود می‌پرسید که جراحی بای پس معده چیست؟ عمل بای پس معده نوعی عمل لاغری معده است که در آن قسمت کوچکی از بالای معده بریده شده و از بقیه معده جدا می‌شود، سپس قسمتی از ابتدای روده کوچک هم بریده می‌شود و روده باریک مستقیماً به این معده کوچک شده وصل می‌شود.

این جراحی شامل دو بخش است. در بخش اول، جراح قسمت بالای معده را برش می‌دهد و قسمت کوچکی از معده‌ی را می‌بندد. این قسمت کوچک‌تر به‌هم‌دوخته یا منگنه می‌شود تا کیسه‌ی کوچکی را ایجاد کند که تقریباً هم‌اندازه‌ی یک گردو است. کیسه‌ی جدید می‌تواند حدود ۳۰ گرم غذا را در خود نگه دارد، این در حالی است که معده‌ی معمولی می‌تواند حدود ۳ پیمانه غذا را در خود نگه دارد.

در قسمت دوم جراحی بای پس معده، جراح متخصص گوارش قسمتی از روده‌ی کوچک را برش می‌دهد و آن را مستقیماً به کیسه‌ی تازه ایجاد شده متصل می‌کند. این کار باعث می‌شود طول روده کوچک کمتر باشد. با کاهش میزان مواد غذایی که معده می‌تواند نگه دارد و تغییر در نحوه‌ی جذب غذا، کمتر غذا می‌خورید و سریع‌تر احساس سیری می‌کنید که این امر به شما کمک می‌کند تا وزن از دست دهید.

عمل اسلیو بهتر است یا بای پس و حلقه معده؟

نمی‌توان به‌طورقطع گفت که کدام یک از این جراحی‌های لاغری بهتر هستند. معمولاً از نظر قیمت و هزینه، عمل اسلیو معده بهتر و ارزان‌تر است. گاهی در مواردی که فرد دچار بیماری‌هایی مثل بیماری قلبی و دیابت است، ممکن است امکان عمل بای پس معده وجود نداشته باشد؛ بنابراین در این موارد جراحی اسلیو معده پیشنهاد می‌شود.

در حلقه انداختن معده نیز یکی از انواع جراحی چاقی است که قابل تنظیم و برگشت‌پذیر است. این روش شامل قرار دادن یک نوار سیلیکونی به نام Lap-Band در اطراف شکم شما است. نوار معده ظرفیت معده شما را کاهش داده و عبور غذا از معده را کند می‌کند.

بعد از انجام عمل بای پس معده چه اتفاقی می افتد؟

بعد از عمل بای پس معده برای لاغری می‌توانید انتظار داشته باشید که:

حدود ۳۰ درصد از وزن قبل از جراحی خود را از دست دهید.

احساس افزایش انرژی داشته باشید و بتوانید راحت‌تر حرکت کنید.

مشکلات سلامتی کمتری داشته باشید.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com